ID S zjazd ratowniczy z poszkodowanym


TYLKO DLA EKSPERTÓW

Zjazd ratowniczy z poszkodowanym

W sytuacji wypadku podczas pracy, jednym ze sposobów szybkiej ewakuacji pojedynczego poszkodowanego, jest zjazd ratowniczy wykonany przez współpracownika.

 

   OSTRZEŻENIA

• Przeczytaj ze zrozumieniem instrukcje użytkowania przyrządów użytych w tej poradzie technicznej zanim zaczniesz ją stosować. Musisz przeczytać i zrozumieć informacje zawarte w instrukcjach użytkowania do zrozumienia tych dodatkowych informacji.
• Opanowanie tych technik wymaga specjalnego szkolenia. Współpracuj z profesjonalistą, aby potwierdzić swoją zdolność do bezpiecznego i niezależnego wykonywania tych technik, zanim spróbujesz zastosować je bez nadzoru.
• Podajemy przykłady technik związanych z Twoją działalnością. Mogą istnieć inne, których tutaj nie opisujemy.

 

I’D S może być użyte do zjazdu dwóch osób, maksymalnie ważących 200 kg.
Zalecana prędkość zjazdu nie powinna przekroczyć 0,5 m/s.
W  celu poprawy kontroli zjazdu, konieczne jest zastosowanie dodatkowego hamowania.

 

 

 

 

 


Przy obciążeniu powyżej 200 kg testy wykazały, że kontrola zjazdu staje się bardzo trudna i nie wybacza żadnego błędu operatora lub zdarzenia podczas operacji.

- W przypadku krótkiego zjazdu na suchej linie, kontrola zjazdu jest wykonalna.

- W przypadku długiego zjazdu na mokrej lub brudnej linie, w stresie, z prawdziwym poszkodowanym, ryzyko utraty kontroli nad zjazdem jest znaczne.

 

W związku z tym, jeśli pracownicy na miejscu pracy ważą ponad 100 kg, plan ratowniczy nie powinien obejmować zjazdu ratowniczego z poszkodowanym.

Należy opracować inną strategie ratownictwa, taką jak np.: stanowiska odpuszczane.

 

WYJĄTKOWA SYTUACJA:

Jeśli potrzebujesz dodatkowej kontroli nad zjazdem lub pomimo wszelkich podjętych środków ostrożności, wyjątkowy i nieprzewidziany wypadek wymaga wykonania zjazdu na twoim I’D S z obciążeniem 200 kg – 250 kg:
- Możesz zwiększyć hamowanie za pomocą jednego z rozwiązań, przedstawionych tutaj.
- Zjeżdżaj z bardzo małą prędkością, nawet jeśli uważasz, że masz kontrolę nad zjazdem. Uważaj na nadmierną pewność siebie: każde niekontrolowane przyśpieszenie spowoduje przekroczenie zdolności hamowania I’D a do odzyskania kontroli niezbędny będzie wyjątkowy refleks.