Jak skontrolować swój kask?
Sprawdźcie nasze porady i zalecenia, by upewnić się, że wasz kask jest w dobrym stanie.
Petzl zaleca wykonanie dokładnego sprawdzenia kasku przez osobę kompetentną przynajmniej raz na rok. Możecie ściągnąć oficjalną procedurę kontroli i kartę kontrolną ze stron produktów na www.amc.com.pl.
Każdy SOI wykazujący objawy uszkodzenia powinien zostać poddany kwarantannie, zanim zostanie przeprowadzona szczegółowa kontrola.
Użytkownik zobowiązany jest:
- Dostarczyć dokładnych informacji dotyczących warunków użytkowania.
- Poinformować o wszelkim nietypowym wydarzeniu związanym z jego SOI.
(Przykłady: upadek lub zatrzymanie upadku, użytkowanie lub przechowywanie w ekstremalnych temperaturach, modyfikacje wykonane poza fabrykami producenta...).
Sprawdzić czytelność numeru seryjnego oraz oznaczenia CE. Uwaga: oznaczenia numerów indywidualnych mają dwa formaty. Poniżej więcej informacji dotyczących rodzaju kodowania.
Upewnić się czy maksymalny czas życia produktu nie zastał przekroczony.
Porównać z nową produktem, by upewnić się czy nie było żadnej modyfikacji lub czy nie brakuje jakiegoś elementu.
• Sprawdzić stan zewnętrznej skorupy (ślady uszkodzeń, uderzeń, deformacji, pęknięć, nadtopień, zużycia, ślady substancji chemicznych...).
• Sprawdzić stan skorupy wewnętrznej (brak pęknięć, śladów uszkodzeń, deformacji, brakujących elementów...). Uwaga: nie demontować skorupy wewnętrznej, która jest przymocowana do skorupy.
Przypomnienie: personalizacja lub oznaczenia kasku nie mogą być wykonywane środkami chemicznymi. Należy używać naklejek wodnych do wszelkiego typu oznakowań.
• Sprawdzić stan szczelin i otworów do mocowania akcesoriów (deformacje, pęknięcia...).
• Sprawdzić stan i działanie zatyczek wentylacyjnych (dotyczy kasków VERTEX VENT, ELIOS...).
Sprawdzić stan skorupy wewnętrznej (brak pęknięć, śladów uszkodzeń, deformacji, brakujących elementów...). Wyciągnąć elementy zapewniające komfort, by skontrolować ukryte miejsca.
Uwaga: nie demontować skorupy wewnętrznej, która jest przymocowana do skorupy.
Uwaga: w zależności od modelu kasku, skorupa i skorupa wewnętrzna mogą:
• Sprawdzić stan taśm i ich mocowanie do skorupy (zużycie, przecięcia, nadtopienia, deformacje części plastikowych).
Uwaga: większość kasków ze skorupą wewnętrzną nie ma systemu nośnego z taśmy.
• Sprawdzić stanu opaski obwodu głowy i jej mocowanie do skorupy (zużycie, deformacje, brakujące elementy...). W razie potrzeby ściągnąć pianki lub elementy zapewniające komfort, by skontrolować niewidoczne miejsca.
Uwaga: niektóre kaski jak METEOR lub SIROCCO nie mają opaski obwodu głowy.
• Sprawdzić stanu systemu regulacji i jego zamocowanie do skorupy (zużycie, deformacje, brakujące elementy...).
• Sprawdzanie działania systemu regulacji.
Sprawdzić działanie systemu regulacji w obydwie strony. Pociągnąć, by sprawdzić czy system utrzymuje regulację.
• Sprawdzić stan taśm paska pod brodę i ich mocowanie do skorupy (zużycie, przecięcia, nadtopienia, deformacje części plastikowych).
Przesunąć szlufki i elementy plastikowe, by skontrolować taśmę w schowanych miejscach.
Sprawdzić stan klamry zapinającej pasek pod brodę (zużycie, deformacje, złamania). Sprawdzić skuteczność zapięcia lekko ciągnąc taśmy z każdej strony klamry.
• Sprawdzić stan pianek zapewniających komfort. W razie potrzeby należy je zdemontować, by wymienić na nowe lub wyprać.
• Sprawdzić stan zaczepów na latarkę czołową (zużycie, deformacje, brakujące elementy...).
• Jeżeli do kasku są przymocowane akcesoria, sprawdzić ich stan i prawidłowe działanie (latarka, osłona...).